Κυριακή 29 Μαΐου 2016

Η θέση μας για το Ολοήμερο

Με πρόσφατη ΥΑ το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην εξαγγελία  εφαρμογής από το νέο σχολικό έτος 2016-17 ενός ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ (ΕΤΟΔΣ).
Πρόκειται για μία παρέμβαση που από την εκπαιδευτική κοινότητα έγινε δεκτή με τεράστια επιφύλαξη ως προς τους σκοπούς που στοχεύει να υπηρετήσει. Η κριτική από την πρώτη μέρα εστίασε και ανέδειξε τα προβλήματα ανεργίας που θα αντιμετωπίσουν τουλάχιστον 4.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, τις δυσκολίες διαμόρφωσης ενός λειτουργικού Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος, την αναστάτωση στο ωράριο και τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών, την κατάργηση της πολύτιμης για τους εργαζόμενους γονείς Πρωινής Ζώνης.
Αλλά και ως προς την επίτευξη των επιμέρους στόχων που έθεσε το Υπουργείο, η εξέταση των ρυθμίσεων και των παραμέτρων της παρέμβασης δεν οδηγεί σε αισιόδοξα συμπεράσματα.
Ως προς τον στόχο εξασφάλισης ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας, το ΕΤΟΔΣ εμφανίζει σημαντικά προβλήματα, αφού:
α) δεν περιλαμβάνει πρόβλεψη για ίσες ευκαιρίες σε σχολεία μικρότερα από 4θεσια,
β) επιχειρεί την «κανονικοποίηση» της ύπαρξης κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, προβλέποντας σε τέτοιες περιπτώσεις (που τα τελευταία χρόνια αποτελούν τον κανόνα) την αναμόρφωση του Ωρολόγιου Προγράμματος με βάση τις διαθέσιμες ώρες, την πρόωρη αποχώρηση των μαθητών, την διδασκαλία μαθημάτων ειδικοτήτων από δασκάλους/ες, την προσαρμογή της διδασκόμενης 2ης Ξένης Γλώσσας (Γαλλικά, Γερμανικά) στο διαθέσιμο προσωπικό, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω την πολυτυπία,
γ) θέτει διαφορετικές προϋποθέσεις εγγραφής στο ολοήμερο (βεβαίωση εργασίας και των 2 γονέων απαιτείται μόνον στα 6θέσια και άνω),
δ) δημιουργεί μια πολυτυπία ολοήμερων, αφού κάθε σχολείο με βάση το διαθέσιμο προσωπικό θα διαμορφώνει διαφορετικό ολοήμερο πρόγραμμα. Το πρόβλημα αυτό (κυρίως η ποικιλία τρόπων απασχόλησης εκπαιδευτικών στο ολοήμερο) θα φαλκιδεύσει και την δυνατότητα αξιοποίησης του χρόνου που προκύπτει καθημερινά (45 λεπτά) για την πραγματοποίηση των συναντήσεων του Συλλόγου Διδασκόντων (το έχουμε ζήσει για πολλά χρόνια στα κλασικού τύπου σχολεία).
ε) περιορίζει τις ώρες παραμονής των μαθητών στο σχολείο, εκθέτοντας σε μεγαλύτερη ανισότητα και πλήττοντας κυρίως μαθητές από «φτωχό» κοινωνικό-μορφωτικό οικογενειακό περιβάλλον, οι οποίοι στις συνθήκες της κρίσης που βρίσκεται η χώρα έχουν αυξηθεί
Με ενδυναμωμένη την πεποίθηση ότι μπορούμε να συνεχίσουμε ενωτικά, συνθετικά και με βλέμμα στραμμένο στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης, με όραμα (π.χ. ποιο σχολείο οραματίζεται η εκπαιδευτική κοινότητα κλπ) και ελπίδα μπορούμε να σηματοδοτήσουμε την αλλαγή κατεύθυνσης που έχει ανάγκη το κίνημα, ο κλάδος, η κοινωνία, η χώρα μας.
Εμείς συνεχίζουμε τον αγώνα της ενότητας, της συσπείρωσης των δυνάμεων της εκπαιδευτικής κοινότητας, της αλλαγή πλεύσης της ΔΟΕ με προοδευτικό τρόπο απέναντι στον συντηρητισμό και τις παλαιοκομματικές αντιλήψεις.
Η Εκκίνηση Εκπαιδευτικών και η Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-Κίνηση Εκπαιδευτικών πιστεύει και παλεύει για ένα Σύγχρονο, Δημόσιο, Δημοκρατικό, Πολυεπιστημονικό, Διαπολιτισμικό και Ολοήμερο Σχολείο. Το σύγχρονο Δημοτικό σχολείο πρέπει να ανταποκρίνεται στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Οφείλει, δηλαδή, να παρέχει τις βασικές γνώσεις, αρχές και αξίες για τη διαμόρφωση ενός κριτικά σκεπτόμενου και μορφωμένου ατόμου. Παράλληλα, οφείλει να αναδεικνύει την τέχνη, τον πολιτισμό και την τεχνολογία της εποχής που συμβάλλουν καθοριστικά στη συγκρότηση του μορφωτικού και αξιακού συστήματος των ατόμων. Επίσης να συμβάλει καθοριστικά στην εξομάλυνση των κοινωνικών και μορφωτικών ανισοτήτων, που υπάρχουν και αναπαράγονται στη σημερινή του μορφή.
Σήμερα, απαιτείται απ’ όλες τις συνδικαλιστικές δυνάμεις σοβαρότητα, συνέπεια και ενότητα για τη διαμόρφωση του Δημόσιου Σχολείου που οραματιζόμαστε, που με αγώνες και διεκδικήσεις θα επιβάλλουμε. Ένα Δημόσιο Σχολείο με τις ίδιες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά. Ένα σχολείο που θα ικανοποιεί τις μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες όλων των μαθητών χωρίς εξαιρέσεις. Το εκπαιδευτικό κίνημα, οι συνάδελφοι δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, ειδικότητες μόνιμοι και αναπληρωτές παλεύουμε για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα αποτελεί νησίδα για τις νέες γενιές.

Ο αγώνας μας συνεχίζεται σε όλα τα επίπεδα!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου