Τρίτη 18 Ιουνίου 2013

ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ

Το παρακάτω κείμενο είναι η ιδρυτική μας διακήρυξη.



ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΤΙ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΜΕ
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Είμαστε εκπαιδευτικοί της πράξης αρκετά χρόνια τώρα και προβληματιζόμαστε για την τωρινή κατάσταση στην Εκπαίδευση αλλά και για το πώς πρέπει να πορευτούμε στο μέλλον.
Με την κίνηση αυτή θέλουμε να δώσουμε μια νέα προοπτική στον κλάδο μας. Θέλουμε μαζί να ανοίξουμε έναν καινούργιο συνδικαλιστικό δρόμο. Επιδιώκουμε να συναντηθούμε σε θέσεις και αγώνες με εκείνους τους συναδέλφους που έχουν τις ίδιες ανησυχίες και προβληματισμούς με μας. Δηλώνουμε ότι θα σηκώσουμε ψηλά τη σημαία του δικαίου, της ισονομίας και της αξιοπρέπειας του εκπαιδευτικού. Για μας δεν υπάρχουν «ημέτεροι» και «υμέτεροι» συνάδελφοι. Θέλουμε ένα σχολείο με επίκεντρο τον μαθητή, ένα σχολείο ελεύθερο, γιατί ο δάσκαλος δημιουργεί μόνο όταν αισθάνεται ελεύθερος. Ένα σχολείο που καλλιεργεί την κριτική σκέψη και διαπλάθει ελεύθερους και δημιουργικούς ανθρώπους.
Θεωρούμε ότι πρέπει να αγωνιστούμε για να ανασυγκροτήσουμε το συνδικάτο μας και αυτό θα γίνει μόνο με την ενεργότερη συμμετοχή όλων μας σε διαδικασίες ανοιχτές και απροκατάληπτες και με συζήτηση στην ουσία των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε.
Ζητούμε τη συμμετοχή και τη γνώμη των συναδέλφων και όχι μόνο την ψήφο τους.

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ
1. Δημόσιο – δημοκρατικό Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο, ανοιχτά στην κοινωνία.
2. Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού  [επιμόρφωση – αύξηση δαπανών για την Παιδεία – αποδοχές εκπαιδευτικών]
3. Κατάργηση του σχεδίου που προτείνει τη διαφοροποίηση – κατηγοριοποίηση των Σχολικών Μονάδων.
4. Αλλαγή του υπάρχοντος πειθαρχικού κώδικα  με εκπροσώπηση αιρετών εκπαιδευτικών στα Πειθαρχικά Συμβούλια  – Αλλαγή της σύνθεσης των Πειθαρχικών Συμβουλίων.
5. Aξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, η οποία δεν θα συνδέεται  με τη χειραγώγηση του εκπαιδευτικού, την απόλυσή του και τη μισθολογική του εξέλιξη. Σκοπός της  αξιολόγησης να είναι η αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και η ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού.
6. Μοριοδότηση των αποσπάσεων με διαφανείς διαδικασίες και ανάρτηση στο Διαδίκτυο.
7. Αναβάθμιση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων – Εκπροσώπηση της κάθε σχολικής μονάδας με ένα –τουλάχιστον – μέλος στις γενικές συνελεύσεις του Συλλόγου Δασκάλων.
8. Διδακτικό ωράριο ως έχει και πλήρης λειτουργία του Ολοήμερου Σχολείου για την εκπλήρωση παιδαγωγικών και κοινωνικών στόχων.
9. Σχεδιασμός – κατανομή μαθητικού και εκπαιδευτικού δυναμικού με βάση παιδαγωγικά και όχι με οικονομίστικα και λογιστικά κριτήρια – επαναφορά της αναλογίας είκοσι μαθητών ανά δάσκαλο.
10. Ύπαρξη σχολικού ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού σε κάθε Περιφέρεια Σχολικού Συμβούλου.
11. Ενεργοποίηση των θεσμών Αντισταθμιστικής Αγωγής [Τμήματα Ένταξης, παράλληλη στήριξη, ΖΕΠ, Φροντιστηριακά τμήματα, κλπ]
12. Αξιοκρατική επιλογή στελεχών εκπαίδευσης.
13. Αποκατάσταση κύριων και επικουρικών συντάξεων και χορήγηση ακεραίου του εφάπαξ.
14. Άσκηση των καθηκόντων των αιρετών έως δύο θητείες.